Hoe ervaren cliënten onze organisatie? Hoe ervaren de medewerkers het zelf? Welke knelpunten signaleren we, wat zijn onze resultaten? Ik ben beleidsadviseur kwaliteit en innovatie bij een GGZ-instelling. Door antwoorden te vinden op deze vragen help ik de organisatie te reflecteren op zichzelf, en zichzelf te verbeteren, te leren en waar mogelijk te vernieuwen.
In mijn werk streef ik ernaar beleidsplannen te verbinden aan de praktijk. Daarmee kan ik het werk voor de begeleiders, psychologen en andere medewerkers aangenamer maken. Zo had ik van de week een gesprek met twee groepsbegeleiders over hoe en wat ze precies registreren als er een incident met een bewoner heeft plaats gevonden, en op welke manier we hun administratie kunnen verminderen of efficiënter kunnen maken.
Ook werk ik samen met ervaringsdeskundigen bij onze organisatie. Met hen wissel ik van gedachten over hun ervaringen van onze zorg en hoe wijk onze zorg voor hen kunnen verbeteren. Cliënten leren van ons, maar wij leren ook van de cliënten.